duminică, 31 iulie 2011

Otet de mere de casa

Am facut acum cateva zile otetul de mere de casa.
 Otetul de mere este un adevarat medicament. 

Cateva din beneficiile acestuia:
  • previne intoxicatiile alimentare;
  • trateaza anumite probleme ale pielii, precum acneea;
  • ajuta impotriva alergiilor;
  • previne oboseala musculara dupa efectuarea excitiilor fizice;
  • intareste sistemul imunitar;
  • ajuta in lupta impotriva kilogramelor in plus;
  • imbunatateste digestia si te scapa de constipatie;
  • combate respiratia urat mirositoare;
  • amelioreaza simptomele artritei si gutei;
  • previne formarea pietrelor la rinichi si aparitia infectiilor urinare. 
Reteta e foarte simpla. Ai nevoie de :
  6 kg de mere
  6 litrii de apa
  60 g drojdie proaspata
  600 ml de miere( dar se poate face in orice proportii)
  Se iau merele( eu am un pom in curte din care cad toate merele, asa ca le-am folosit pe acelea), se curata partile stricate( cotoarele se pot pastra), se maruntesc si se pun intr-un vas. Apa se va incalzi foarte putin. In aceasta se va dizolva drojdia si se va adauga peste mere.
   Se va tine intr-un loc ferit de soare, timp de 2 sapt. Se va amesteca in el de 2-3 ori pe zi. Eu le tai in felii si dupa ce s-au mai inmuiat, folosesc o manusa cu care le strivesc pana obtin o pasta.
  Dupa 2 spatamani, se va strecura amestecul si se va pune intr-un borcan. Se va adauga mierea si se va lasa pana se decanteaza si otetul este limpede.
  Se pune in sticle si se foloseste in salate, in cure de slabit sau pentru tratarea bolilor.
  Asa arata merele mele acum, dupa 3 zile de fermentat.
   Voi reveni cu poze pe parcurs. 
   Va pup!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postări populare