sâmbătă, 30 iulie 2011

Bulionul pentru iarna

 Azi a venit randul rosiilor sa ia calea camarii.
 Le-am ales pe cele mai coapte, mai carnoase.

   Le-am spalat bine, le-am taiat in doua, le-am curatat cotoarele. Jumatatile de rosii le-am strans intre degete, astfel incat sa se scurga tot miezul apos din ele. Cu cat e mai putina apa in ele, cu atat mai repede se va lega si timpul de preparare va fi redus.         
   Le-am dat prin masina speciala de rosii, cea cu separator pentru coji si samburi.



   Sucul obtinut l-am pus la fiert la foc mic, amestecand din cand in cand pentru a nu se lipi. Veti stii ca e facut cand bulionul e consistent si a scazut la jumatate din cantitatea intiala de suc de rosii.
   Eu l-am fiert afara cu lemne, pentru ca gustul bulionului fiert cu lemne e mult mai intens decat cel fiert pe aragaz.
Durata de fierbere variaza intre 3-4 ore

  Pe la jumatatea prepararii, am adaugat sare. Am mai adaugat si putin ulei, si condimente(piper, boia de ardei), dar acestea sunt optionale, depinde de gustul fiecaruia. 
  Cand s-a facut, l-am turnat  fierbinte in sticle si in borcane(recipientele le-am tinut intr-un vas, pentru a evita eventualele accidente provocate de spargerea sau craparea acestora), le-am astupat si le-am acoperit cu ceva pana s-au racit complet. 



  Pentru mai multa siguranta, si pentru a evita folosirea aspirinei sau a conservantului, dupa racire le-am sterilizat ( am fiert putin sticlele si borcanele).
    Pentru cei care nu au masina speciala de rosii, fierbeti rosiile cu tot cu samburi si seminte si cateva cani de apa. Dupa ce sucul de rosii a fiert, treceti-l printr-o sită deasă. Veti obtine acelasi rezultat.
Rezultatul final!!

  Bulionul poate fi folosit la ciorbe, sosuri sau supe. Odata deschisa sticla, este recomandata pastrarea acesteia la frigider.
   E drept ca bulionul si pasta de tomate se poate gasi in orice magazin, dar nimic nu se compara cu bulionul preparat in  casa, fara conservanti, fara E-uri sau orice ce mai contine acel 'bulion', ca uneori ma pierd in ingrediente si, daca nu as sti ce cumpar, nu as ghici ca e bulion.
  Sper ca v-a placut reteta mea! Astept impresii!
  Va pup!
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postări populare